Bicyklovanie

.

Ja a bicyklovanie

Ja sa bicyklujem veľmi rád, či už sám, ale radšej s niekým. Mám rád takú aktívnejšiu jazdu občas aj dole kopcom a je to lepší pocit keď si aspoň myslím že mi niekto v prípade potreby zavolá pomoc.

Bicyklujem z rôznych príčin:

Môj bicykel

No samozrejme keď bicyklujem tak na nejakom bicykli. Keďže som nejaký športovec tak mám bicykel na trénovanie. Teda nie nejaký značkový, ale z Hypernovy. Ale radím vám kúpte inde, sa mi skoro rozsypal kým som prišiel domov, som musel všetky šróby pouťahovať a ponastavovať prehadzovanie.

Trochu neskôr sa mi doslova poulamovali prehadzovačky za jazdy, na jednu som si dal železnú z nejakého starého bicykla a druhú sa ešte som splašil v zberných surovinách.

Zo začiatku to boli rôzne pocity, no časom som si ho spojazdnil, ale chcelo to nejaké svetlo. Poriadne svetlo. A nech má spoločný zdroj so zadným nech nemusím meniť baterky do oboch.

Tak som si zohnal a spravil svetlo vlastné, vzadu hmlovka zo škodovky a vpredu reflektor z karosy. Prepínanie (diaľkové / stretávacie / parkovacie) na riadidlách a zapínanie na tej tyčke medzi sedlom a riadidlami. Ako zdroj slúžila motocyklová baterka (4Ah). Bola v takej krabičke vzadu na nosiči, ale tá bola plastová a postupne sa lámala (až sa poulamovala celkom).

Baterka to výkonné svetlo aj s hmlovkou utiahla tak 20 min a navyše mi nejaký dobrák po ceste nahodil kamiónom šuter na sklo, ktoré to neunieslo. Takže som trochu poprehrabával rôzne stránky a objednal si LED diódy 165 000 mcd. Tie boli vpredu, sú tam dva panely o 6 LED-kách, takže svietenie bolo použiteľné. Aj žiarovku v tej hmlovke som nahradil ledkami, takže celok vydržal svietiť celkom slušnú dobu.

Pôvodný prepínač (stretávacie / diaľkové) zostal a predraďoval do obvodu rezistor na výkon, kedy svetlá moc nesvietili, ale bolo ma vidieť. Toto bolo používané na dobre osvetlenej ceste.

Do kopca sa možno našliapem viacej (ale tak športujem tak zvládnem), ale tá cesta dolu potom stojí za to. A ten pocit keď večer zasvietim a vidím! Táto časť je oceniteľná hlavne pri večernom zjazde neosvetleného kopca a obchádzaní dier..

backlightfullbike
fullbike and mefront

Postupom času som sa dopracoval na MFF CUNI v Prahe a na údržbu bicykla moc času neostáva. Čas od času keď som doma a je teplo na bicykel zájdem, stále mám rád kopce a rýchlu jazdu z kopca dole a bicyklu nechávam pocítiť, že má v názve horský. V kombinácii s nedostatkom času na údržbu postupne poupadávala krabička na baterku, zadné svetlo a tak som zložil aj predné. Takže bicykel už je neosvetlený a určený len na dennú jazdu.